"Te ir varen jauki, un te es arī vislabāk varu rakstīt..." R. Blaumanis

Konkursi 20. konkurss

Konkursa darbos ieskatoties

Ko man pastāstīja ,,Braku” pūra lāde

 

Mūsdienās šādas pūra lādes ir vērtīgas ne tikai kā antikvāri priekšmeti, bet arī kā emocionālas gara saiknes ar pagātni, mudinot mūs novērtēt, saglabāt un sargāt mūsu kultūras saknes.

              Gustavs Vāvere, Liezēres psk., 8.kl.

Lasot R. Blaumaņa darbus, pūra lādē vēlos likt tikumu, labdarību jeb spēju biežāk padomāt par apkārtējiem un atteikties no egoisma, patiesu mīlestību, apdomību un dzīvesprieku.

             Ance Urlovska, Rīgas Valsts 2.ģimn., 9.kl.

 

Kuras R. Blaumaņa grāmatas es vēlētos savā grāmatplauktā?

 

Dažreiz ir labāk, ka grāmatu ir mazāk, taču tās patiešām ir pārzinātas. Un īpašas grāmatas ir jāpārlasa un jāsaglabā.

              Dāvids Paeglis, Liezēres psk., 8.kl.

Blaumanis smejas un danco lugās, liek pārdomāt un raudāt novelēs, pamāca pasakās, izsmej un pārmet avīžu rakstos.

               Gunta Hildebrante, Mālpils vsk., 9.kl.

Es vēlētos savā grāmatplauktā tikai izmeklētākās un izsmalcinātākās grāmatas, kas mani bagātinātu kā smaržīgs un iedvesmojošs ziedu nektārs.

                Alise Pastare, Viesītes vsk., 9.kl.

Katrā darbā ir kāda mācība, ko var iegūt sev. R. Blaumanis mācēja aizraut lasītāju, atstājot notikumu viņa ziņā.

               Madara Čaunāne, Rīgas Igauņu psk., 9.kl.

Grāmata, kuru es noteikti vēlētos savā grāmatu plauktā, ir “Velniņi”. Lai gan pasaka nav gara, tai ir vienreizējs humors un jebkurš teikums liek domāt.

              Ieva Ēķe, Ogresgala psk., 9.kl.

Savā grāmatu plauktā vēlētos vairākas R. Blaumaņa grāmatas, jo ikkatrs šī autora daiļdarbs atklāj cilvēku dvēseli un rada līdzpārdzīvojumu.

             Helēna Graudiņa, Ventspils 1.psk., 9.kl.

Savu ceļojumu ievērojamā rakstnieka grāmatu pasaulē sākšu tieši ar trim grāmatām – “Nāves ēnā”, “Purva bridējs” un “Skroderdienas Silmačos”, jo tajās ir kas vienojošs – cilvēku savstarpējās attiecības.

            Emīlija Klapare, Ventspils 1.psk., 8.kl.

Blaumaņa stāsti būtu vairāk nekā grāmatas – tie būtu vērtīgi ceļveži manai pašizaugsmei un attīstībai kā apzinātam un harmoniskam indivīdam.

           Gundega Knospiņa, privātā psk. “Gaismas tilts 97”,8.kl.

Grāmatas vērtību nenosaka tas, cik tai bieza putekļu kārta, bet tas, cik tā saistoša lasītājam. 

           Elza Māsēna, Cēsu Valsts ģimn., 9.kl.

Mans grāmatu plaukts atspoguļo manu pasaules iepazīšanas un sevis pilnveidošanās laiku, noteikti tajā  īpaša vieta ir R. Blaumaņa darbiem.

          Karlīne Rozīte, Cēsu Valsts ģimn., 8.kl.

Mans digitālais grāmatu skapis būs ne tikai krāšņs, bet arī grāmatām bagāts. Un nekāds ugunsgrēks to nevarēs iznīcināt. Man vairs nebūs baiļu par sava grāmatplaukta pazušanu.

         Līga Uzuliņa, Ogresgala psk., 8.kl.

Es vēlos, lai R. Blaumaņa lugas un noveles būtu manā grāmatplauktā – kā iedvesma, kā pamācība un kā atgādinājums par cilvēka būtības dziļumiem un sarežģītību.

          Kristiāns Vanags, Rīgas Purvciema vsk., 8.kl.

 

 

„Censties var visur, jo cenšanās, tā īstā, nav nekas cits kā nopietns darbs.” (R. Blaumanis)

 

Ikviena sasnieguma pamatā ir nopietns darbs un centība. Ir nepieciešams stingrs raksturs, konkrēti mērķi – vairāki mazi, daži lieli, lai “solīti pa solītim”, cītīgi strādājot, iespējams, krītot un spējot piecelties, tos piepildītu.

              Hugo Mežiņš, Rīgas Valsts 2.ģimn., 9.kl.

Citi mani raksturo kā centības un nepadošanās piemēru, bet man R. Blaumanis ir un būs centības paraugs.

             Paula Cimdiņa, Rīgas Valsts 2.ģimn., 9.kl.

Katra panākuma atslēga slēpjas vēlmē to sasniegt, kam kā pamats kalpo grūts darbs, talants un dzīves ceļā sastaptais skolotājs, ar kuru kopā  virzīties uz šķietami nesasniedzamo. 

            Nora Droiska, Rīgas Valsts 2.ģimn., 9.kl.

Rūdolfam Blaumanim bija sapnis būt par lielisku rakstnieku, Rihardam Snikum bija sapnis zelta medaļa olimpiādē, un man tas noteikti ir sapnis būt vienam no labākajiem futbolistiem pasaulē.

            Kristers Egle, privātā psk. “Gaismas tilts 97”, 9.kl.

Cenšanās  un smagais darbs, ko cilvēki iegulda, var būt vērtīgs un sniedz cerēto, arī negaidīto rezultātu.

           Laura Gruntmane, Ventspils 1.psk., 9.kl.

Cenšanās ir cīņa. Cīņa un darbs ar sevi, citiem un dzīves netīšiem atgadījumiem, kas ir ārpus mūsu robežām.

            Katrīna Jeruma, privātā psk. “Gaismas tilts 97”, 9.kl.

Centība ir neatņemama sabiedrotā ceļā uz savu mērķu sasniegšanu un dzīves piepildījumu.

           Nora Keserovska, Ogres Centra psk., 9.kl.

Centīgums jebkurā dzīves jomā ir neatlaidības spēks. Tas mums palīdz pārvarēt grūtības, izturēt izaicinājumus un sasniegt labākos iespējamos rezultātus.

          Hanna Lukstiņa, Cēsu 1.psk., 9.kl.

Tā mēs visi ejam cauri dzīvei. Katrs ar savu galamērķi. Cenšoties, tik apņēmīgi un sūri cenšoties sadzīvot ar citiem, nokļūt kaut kur citur, būt labākiem, izdzīvot – dienu pa dienai, atrast citu – labāku pasauli.

          Māra Melne, Varakļānu vsk., 9.kl.
Blaumanis bija ļoti mērķtiecīgs un centīgs, un viņa daiļrades apjoms un kvalitāte to pierāda. Viņš ar rūpību un mērķtiecību izveidoja tēlus un stāstus, kas runā tieši ar lasītāju sirdi.

          Madara Plaude, Valmieras Viestura vsk., 8.kl.

Centība ir tad, kad cilvēks kaut ko sāk darīt un to dara. Kad sāc darīt, apzinies, ka būs grūti, bet grūtības pārvari un priecājies, ka sanāca. Centība ir nopietns darbs.

         Magdalēna Maija Podgornija, Ogresgala psk., 8.kl.

Blaumanis vēsta, ka centība ir svarīga ne tikai panākumu sasniegšanai, bet arī dzīves kvalitātes uzlabošanai.

          Jēkabs Stepiņš, Liezēres psk., 8.kl.

Cenšanās ir ceļš uz panākumiem, un tas nekad nav viegls, taču šīs izciestās grūtības dod mūsu uzvaras augļiem saldo garšu.

          Ralfs Urbāns, Rīgas Valsts 2.ģimn., 9.kl.

Ja persona vēlas realizēt savu ieceri, tas ir jādara bez jebkādām šaubām, bez slinkošanas, ar patiesu gribu un vēlmi.

         Liene Zvane, Rīgas Valsts 2.ģimn., 9.kl.

 

                         Man tuvās lappuses R. Blaumaņa dzejā vai prozā, vai dramaturģijā


Blaumaņa darbi māca, iedvesmo, liek ticēt un cerēt, ka pasaulē ir patiesa mīlestība, īstas vērtības un cilvēks ir tā lielākā bagātība.

              Domenika Ducsaliete, Rēzeknes valsts poļu ģimn., 12.kl.

Tāds ir bijis Rūdolfa Blaumaņa talants – padarīt lasītāja dzīvi vieglāku, jo, ieejot bibliotēkā pie viena plaukta, ir simtiem stāstu un vienā stāstā ir simtiem vēstījumu un vērtību.

             Rūdolfs Eglītis, Cēsu Valsts ģimn., 12.kl.

Es augsti novērtēju prasmi uzklausīt, saprast un atbalstīt. Šīs ir pamatvērtības, kuras jāievēro ikkatram un jāmācās visu mūžu.

             Elīza Bierande, Druvas vsk., 11.kl.

Esmu pateicīgs, ka mācījos no notikumiem savā dzīvē un neatkārtoju lugas “Pazudušais dēls” Krustiņa likteni.

           Vitālijs Grišuļonoks, Ogres tehn., 3. kurss

“Skroderdienas Silmačos” ir luga par laimīgu un nelaimīgu mīlestību, cilvēka dziļāko būtību, kurā izpaužas skaudība, sirdsapziņas pārmetumi, pretošanās un citi notikumi.

            Laura Grīnfelde, Jelgavas Valsts ģimn., 11.kl.

Blaumaņa proza, īpaši noveles, man saistās ar dziļiem emocionālajiem pārdzīvojumiem un universālu jautājumu risināšanu par cilvēka vietu pasaulē, likteņa neizbēgamību un savstarpējo attiecību līkločiem.

           Marta Indriksone, Cēsu Valsts ģimn., 11.kl.

Rakstnieks un viņa darbi būs man līdzās – kā draugs un padomdevējs, kā ceļvedis caur dzīves sarežģījumiem un izaicinājumiem.

             Sofija Isačenko, Cesvaines vsk., 10.kl.

Blaumanis man ar savām atziņām māj kā vecs un labs draugs. Viņa un mana saikne vienmēr būs stipra un mīļa.

              Roberts Kamarūts, Rīgas Valsts 2.ģimn., 11.kl.

Blaumanis dzīvoja savai tautai, mīlēja cilvēkus, palīdzēja visiem, kuriem vien varēja un kā vien varēja.

               Kaspars Kopštāls, Rēzeknes tehn., 3. kurss

Tas ir tikai pašsaprotami, ka pat pēc gadsimta R. Blaumaņa darbos paustā doma ir tikpat aktuāla kā to tapšanas laikā. Un es nedomāju, ka pēc simts gadiem kaut kas šajā ziņā mainīsies.

               Loreta Lazdiņa, Jēkabpils 3.vsk., 10.kl.

Viena no manām iecienītākajām bēgšanas metodēm vienmēr ir bijusi lasīšana. Pavadu stundas, sēžot un pārlapojot lapas, līdz atklāju, ka, šķietami bez iemesla, acis ir pilnas ar asarām…

              Līga Leja, Ogres tehn., 2. kurss

Jā, es vēl neesmu rakstniece vai jebko citu īpašu sasniegusi. Bet reiz, kad izaugšu un rakstīšu, es ceru, ka arī Tu, Blaumani, ar mani leposies un teiksi, ka esmu apbrīnojama.

              Marta Valnere, Cēsu Valsts ģimn., 12.kl.

 

Iepazīstot R. Blaumaņa dzīves un darba vietas, stāstu par sev tuvām vietām


Blaumaņa nemitīgā vides maiņa, gribasspēks un vērība nodrošināja nepārtraukto dzīves iepazīšanu no dažādām pusēm, kā arī domu, atziņu, radošuma plūsmu smadzenēs.

                Emīls Tīmanis, Rīgas Valsts 2.ģimn.,12.kl.

Dzīvošana, strādāšana, svētku svinēšana sev mīļā un tuvā vidē ir lielākais piederības apliecinājums, turklāt jebkurš no mums ar sevis piedzīvoto, ar savām atmiņām un stāstiem veido dzimtas un vietas vēsturi.

                  Jānis Irbītis, Latgales Industriālais tehn., 1. kurss

Rūdolf, mani māc prieks, ka izvēlējies sekot sev un rakt paša ceļu, piepildot savas klusās cerības. Ar jauniem atklājumiem rodas svaigas idejas.

                   Amanda Briede, Ogres Valsts ģimn., 12.kl.

“Braku” mājās svaigā gaisā R. Blaumanim ir tapuši unikāli darbi. Varbūt laukiem tiešām piemīt iedvesmas un dzīvotgribas spēks, pateicoties tam, spējam atklāt sevi un savu piederību?

                   Karīna Krasovska, Rēzeknes valsts poļu ģimn., 12.kl.

Lai kur mani dzīve aizvestu, es vienmēr atcerēšos Kokneses muižas parku un Pārdaugavas bruģētās ieliņas, un Zaķusalas maģisko pludmali.

                  Rūdolfs Lapiņš, Rīgas Valsts 2.ģimn., 10.kl.

Kad prāta horizonti izplesti un zinātkāre apmierināta, svarīgi atgriezties pie saknēm, jo tikai tā ir vieta, kur vienmēr varēs apstāties, ievilkt dziļu elpu gaisa un smelties spēku, baudot sev zināmo un tuvāko.

                   Emīlija Paliepa, Rīgas Valsts 2.ģimn., 12.kl.

Rakstnieka dzīves ceļojums ir pierādījums tam, ka ikvienam ir svarīgi atrast savas dvēseles vietas, jo tikai tās ļauj izpausties pilnībā. Top of Form

                 Petra Pāsa, Cēsu Valsts ģimn., 12.kl.

Lai kur arī dzīves līkumi mūs novestu, mājas vienmēr būs mūsu mīļākās vietas. Piepildītas ar dārgām atmiņām, mīļiem cilvēkiem un siltu gaisu, šīs vietas kļūst par mūsu dzīves dārgakmeņiem.

               Laura Pedāne, Rēzeknes valsts poļu ģimn., 12.kl.

Ir vērts apzināties vietas, kas mums nes pozitīvas emocijas, lai aizbēgtu no ikdienas stresa un pienākumiem un atjaunotu savu enerģiju, lai būtu spēks doties jaunos piedzīvojumos.

            Lauma Potaša, Rīgas Valsts 2.ģimn., 12.kl.

Man “Braki” ir vairāk nekā dzejnieka dzīvesvieta. Tā ir arī daļa no manis – mana vēsture un mans mājoklis.

        Kalvis Veinbergs, Ogres Valsts ģimn., 12.kl.

 

“Ir tādi cilvēki, no kuriem negribas nemaz šķirties, ar kuriem var runāt un runāt…” (R. Blaumanis)

 

Tu [R. Blaumani] esi ar mani un iedrošini skatīties tālāk par acīmredzamo, nenosodīt, bet mīlēt un izprast. Un neviļus es noprotu, ka esmu iemīlējusi Tevi. Iemīlējusi tā, kā var mīlēt tikai ar sirdi, loģikai un objektivitātei nepastāvot.

                 Rūta Krūzenberga, Valmieras Pārgaujas Valsts ģimn., 12.kl.

Ko gan viens cilvēks uz Zemes var darīt, ko ieraudzīt, par ko smieties, ja lielākais prieks ir visa piedzīvotā pastāstīšana mīļam draugam, viņa vaibstu redzēšana, viņa smieklu dzirdēšana un līdzi jušanas bauda?

                Alīna Muša, Ērgļu vsk., 12.kl.

Cilvēki, kuri ir paredzēti kāda dzīvē, noteikti atradīs ceļu uz to, lai arī cik grūti šķistu. Citi to sauktu par likteni, citi – mīlestību.

               Justīne Mūrniece, Madlienas vsk., 12.kl.

Sastapt kādu ar līdzīgiem uzskatiem nebūt nav viegli, bet vai lielāks ieguvums nav tieši atšķirības? Līdzīgi domāt nav slikti, tomēr, skatoties no cita redzespunkta, saruna jau var šķist interesantāka. Vērtības ir katrā, bet dažus iepazīt ir dārgums…

              Gabriēla Seile, Ogres Valsts ģimn.,10.kl.

Cilvēka acis ir stikli – logi uz dvēseli, mēs paši – citiem spoguļi. Runāt ir viegli, ja tu zini, ka tiksi dzirdēts, runāt ir vēl vieglāk, ja zini, ka tiksi uzklausīts.

               Renāte Šmite, Rīgas Valsts 2.ģimn.,11.kl.

Vārdi – tā ir patiesā atslēga uz mīlestību un mūžību. Ir jāturas kopā par spīti spēcīgajiem vējiem, kas rauj mūs lielajā bezizejas jūrā.

             Alise Ābolte, Rīgas Valsts 2.ģimn., 11.kl.

Šīs pasaules iedzīvotājus var iedalīt trīs grupās: vienkāršas paziņas, draugi un vislabākie draugi, ar kuriem nekad negribas šķirties, bet tikai runāt un runāt. Ikvienam vajag šādus cilvēkus, jo bez tiem dzīve liksies tik melnbalta un vienmuļa.

           Emīls Lācis, Rīgas Valsts 2.ģimn., 11.kl.

Ir divu veidu cilvēki. Tie, kuri padara otra lodziņu lielāku un sniedz vairāk gaismas, un tie, kas samazina logu un cenšas aptumšot gaismu. Ir svarīgi sadarboties un būt tuvumā tiem cilvēkiem, kuri paceļ pakāpienu augstāk un padara līdzcilvēku un viņa sirdi laimīgu.

            Sandija Liepa, Madlienas vsk., 10.kl.

Ceru, ka katram ir cilvēks, no kura negribas šķirties, kurš ir kā dārgums. Šādas attiecības ir kā dzīves audums, kurā katrs cilvēks pievieno savu stāstu, veidojot krāsainu un bagātīgu mūsdienu pasauli, kurā ir vērts dzīvot un mācīties.

          Ričards Mazurs, Jēkabpils Tehnoloģiju tehn. Barkavas strukt., 2. kurss

Katram būtiski dzīvē ir atrast uzticamu cilvēku, kas var būt kā emocionāls atbalsts, kāds, ar ko dalīties pieredzē un atmiņās, jeb vienkārši persona, kas tevi saprot – domubiedrs.

         Džeina Mugureviča, Ogres Valsts ģimn., 10.kl.

Mīļo un saprotošo cilvēku klātbūtne ļauj mums dzīvot, nevis eksistēt, tāpēc katra cilvēka dzīvē ir svarīgi tie, ar kuriem varētu runāt un runāt, no kuriem nemaz negribētos šķirties.

         Ksenija Pavlāne, Rīgas Valsts klasiskā ģimn., 12.kl.

Ikvienam savā dzīvē ir cilvēki, ko var saukt par savējiem, kaut vai tikai viens, kas patiesi ir te un tagad, atbalstot, uzklausot un saprotot.

        Paula Pragulbicka, Druvas vsk., 11.kl.

Kaut katrs atrastu kādu, kuram varētu uzticēties, ar kuru nebūtu garlaicīgi, bet būtu vienkārši cilvēcīgi sirsnīgi un mīļi! Lai, ieskatoties acīs, saproti – tas ir tavs cilvēks, tavs draugs. Un ar viņu var runāt un runāt, un runāt…

        Terēza Elza Rone, Ogres Valsts ģimn., 10.kl.

Ikviens atrod cilvēku, no kura nespēj šķirties un var tik runāt un runāt, bet ir tādi vientuļnieki, kuriem nav tāda saikne atrasta, un tādiem cilvēkiem ir jābūt pieņemtiem sabiedrībā.

        Santa Strazda, Druvas vsk., 11.kl.

Īstas, dziļas attiecības ir ne tikai cilvēka atbalsts, bet arī viena no lielākajām dzīves bagātībām.

       Ksenija Ščerbakova, Juzefa Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimn., 11.kl.

Svarīgi, ka rakstnieks darbā ieliek visu savu prasmi, sirdi un dvēseli, jo tikai tad lasītājs var sajust tuvību ar kādu no tēliem un iegūt kādu dzīves mācību.

     Madara Vectīrele, Edgara Kauliņa Lielvārdes vsk., 12.kl.

DARBA LAIKS
No 10. maija līdz 1. novembrim
katru dienu no plkst. 10.00 līdz 17.00, izņemot pirmdienas;
pārējā laikā ar iepriekšēju pieteikšanos.
KONTAKTI
Braki, Ērgļu pagasts, Madonas novads, LV - 4840
GPS: Lat, lon: 56.900543, 25.695391
Tālrunis: +371 26388629
E-pasts: braki@madona.lv, braki.muzejs@inbox.lv

Muzeja vadītāja Zinta Saulīte, tālr. +371 26388629
Krājuma glabātāja Kristīne Lūse, tālr.  +371 26128488

Facebook: saite